Økonomielev
Økonomielev til Arctic Import A/S
Er du omhyggelig og systematisk af natur og har du en naturlig interesse for bogholderi og regnskab? Så er du måske vores nye økonomielev! Du vil blive en vigtig del af et dynamisk og serviceminded team, der altid har fokus på at levere den bedste service til både kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.
Om stillingen
Arctic Import tilbyder et alsidigt elevforløb, hvor du over 2 år kommer rundt i alle dele af bogholderiet og får mulighed for at udvikle dine færdigheder inden for bogføring og regnskab. Som elev hos Arctic Import vil du få mulighed for at omsætte din teoretiske viden til praksis og udvikle både dine faglige og personlige kompetencer.
Vores økonomiafdeling består af 8 medarbejdere, som sammen administrerer vores danske, færøske og grønlandske selskaber. Du får dermed mulighed for at kickstarte din karriere i en spændende, ambitiøs og international virksomhed.
"Man har selv mulighed for at vinkle nogle af sine opgaver alt efter, hvad man bedst kan lide at lave. Arctic Import har tilrettelagt elevstillingen efter mig som person og ikke kun efter de lovgivne krav. De er nysgerrige på, hvad der interesserer mig," fortæller vores tidligere økonomielev, Simone.
Lidt om dig og dine arbejdsopgaver
Du har stor interesse for regnskab, bogholderi og økonomi og har lyst til at være en del af en international virksomhed i vækst med de spændende arbejdsopgaver, der hører dertil. Du arbejder omhyggeligt, struktureret og selvstændigt og er som person ansvarlig, energisk, initiativrig og serviceminded.
Du trives i et uformelt arbejdsmiljø og vil i dit arbejde have kontakt på tværs af organisationen. Uddannelsesmæssigt må du gerne have afsluttet en HHX, HG eller en anden uddannelse på tilsvarende niveau. Du har erfaring med at benytte Microsoft Office-pakken.
- Debitorer, herunder fakturering, bogføring af indbetalinger og afstemninger
- Kreditorer, herunder bogføring, betalinger og afstemninger
- Bankafstemninger
- Kasseopgørelser
- Afstemninger i forbindelse med måneds- og årsafslutning
- Udarbejdelse af 14-dages løn til medarbejdere i Grønland
- Ad hoc HR-opgaver
- Diverse indtastnings- og øvrige ad hoc-opgaver (kopiering, scanning, telefon m.m.)
Dine arbejdsopgaver som økonomielev vil naturligvis udvikle sig løbende i takt med, at din erfaring og dine kompetencer vokser.
Hvem er vi?
Arctic Import er en stærk familieejet virksomhed med ca. 100 medarbejdere, hvoraf 58 sidder i Aalborg. Nordatlanten – Grønland, Færøerne og Island – er vores hjemmebane, og hverdagen her er vores passion. Vi arbejder kontinuerligt på at blive Nordatlantens foretrukne forretningspartner, udgøre det stærkeste team og yde den bedste kundeservice i Nordatlanten.
Du bliver en vigtig medarbejder i en vækstvirksomhed med ambitioner. Din trivsel og dit bidrag til det sociale på arbejdspladsen er i højsædet, og vi investerer gerne i din fortsatte udvikling som fagperson.
Ansøgning
Hurtigst muligt – gerne 1. juni 2025.
Har du lyst til at være med på holdet og skabe dig en fremtid hos Arctic Import A/S, så send din ansøgning og CV til hr@arcticimport.dk med emnet "Økonomielev".
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vores teamleder i Økonomi, Tine Remmer, på mail trm@arcticimport.dk eller på tlf. +45 4177 0673.
Vi holder samtaler løbende og fjerner stillingsopslaget, når den rette person er fundet.